Sunday 1 April 2012

Apabila Anda Memberi Lebih Daripada Anda Menerima

Apabila Anda Memberi Lebih Daripada Anda Menerima


Sesetengah orang adalah pemberi, mereka mempunyai banyak untuk memberi kepada orang lain dan banyak manfaat orang dari kemurahan hati mereka. Terdapat kali bagaimanapun apabila orang-orang ini memberikan banyak yang mereka merasa bersaliran dari dalam, dan terdapat tiada siapa yang mampu untuk menambah lagi mereka kembali. Adakah anda pernah berasa seperti itu? Pernahkah anda merasakan seolah-olah anda memberi lebih daripada apa yang anda menerima dan bahawa lambat-laun, anda akan mempunyai apa-apa untuk memberi lagi?

Mengapa anda merasa seolah-olah anda memberi terlalu banyak? Apakah sebab-sebab yang mungkin anda terus memberi tanpa dapat menerima cukup?
Untuk menggembirakan orang lain dan memenangi cinta mereka
Untuk menggembirakan orang lain dan mengelakkan konfrontasi
Tidak menyakiti orang dan gagal jangkaan mereka
Kerana ia adalah tanggungjawab anda, anda dikehendaki
Kerana anda telah diancam dengan hukuman dan hukuman takut iaitu Allah dan penolakan

Jika anda mempunyai sebab-sebab di atas disebut dalam fikiran, anda mungkin mahu mempertimbangkan semula sebab-sebab berikut:
Untuk kebaikan orang lain, bukan sahaja gembira yang mereka (Lihat juga "Kita Perlu Lebih Daripada kasihan")
Untuk cinta apa yang kamu lakukan
Untuk memajukan diri anda sendiri

Anda juga mungkin mahu untuk berfikir tentang sebab-sebab mengapa anda rasa anda tidak menerima cukup.

Mengapa tidak Anda Menerima Cukuplah?
Tidak meminta bantuan kerana takut kepada penolakan
Tidak meminta bantuan kerana mengalami dengan orang yang mengabaikan keperluan anda dan gagal untuk membantu anda pada masa lalu
Kepercayaan yang kuat terhadap syahid dan keperluan untuk pengorbanan
Bantuan sebenarnya yang disediakan oleh Allah tetapi tidak diiktiraf atau tidak dalam bentuk yang anda mahu
Imej Allah menuntut menghendaki / memerlukan sesuatu dari anda

Jika anda merasakan bahawa anda memberikan lebih daripada anda menerima, anda mungkin perlu untuk berfikir tentang sebab-sebab mengapa anda seolah-olah akan memberikan begitu banyak serta sebab-sebab mengapa anda tidak menerima sebanyak membantu seperti yang anda perlukan.

Anda juga harus mengambil perhatian batasan anda sendiri dalam memberikan - anda tidak boleh dihormati had anda sering dan anda merasakan anda sentiasa memberi walaupun anda sudah tidak boleh.

Sebaliknya, anda mungkin perlu mendapatkan lebih ramai orang yang juga boleh menyokong anda kembali, orang-orang yang juga mempunyai banyak perkara yang memberi dan yang akan menjadi lebih daripada gembira untuk memberikan diri mereka kepada anda.

Allah mengetahui anda dan batasan anda. Anda perlu tidak membawa beban seluruh dunia atas bahu anda; Beliau sudah dilakukan untuk anda! Pada masa-masa apabila anda tidak lagi boleh menjalankan, biarkan Nya membawa anda

No comments:

Post a Comment