Sunday 1 April 2012

SIAPA Yang Mempunyai Hak Untuk Beritahu Anda Apa yang Anda Perlu Lakukan

SIAPA Yang Mempunyai Hak Untuk Beritahu Anda Apa yang Anda Perlu Lakukan?

Berapa banyak tekanan kita boleh disebabkan oleh kerana 'dipaksa' untuk melakukan sesuatu yang kita tidak suka lakukan? Seperti yang kita cuba untuk memahami apa yang kita benar-benar ingin dilakukan, suara lain di sekeliling kita bengkeng kita untuk melakukan perkara-perkara cara beliau dan cara beliau. Kita mendengar bagaimana yang perlu kita lakukan itu dan ini, dan bagaimana kita mesti melakukan apa-apa cara - cara mereka, bukan kita.

Tiada siapa mempunyai hak untuk memaksa kita untuk melakukan apa-apa yang kita tidak suka lakukan. Malah Allah memberikan kita kuasa untuk memilih antara hidup dan mati, antara baik dan jahat. Ini adalah kebebasan kita, dan kebebasan kita adalah tanggungjawab kita.

Banyak tekanan kami datang dari konflik antara kebebasan kita dan antara keinginan kita untuk keamanan. Kami tidak mahu hujah lagi, dan jadi kita mengatakan ya. Kita tidak mahu tdk menyenangkan sesiapa sahaja dan jadi kami tdk menyenangkan diri kita sehingga masa itu tiba apabila kita telah memendam kebencian yang cukup terhadap orang yang kita cuba untuk menyenangkan. Akhirnya, tiada siapa yang benar-benar menang.

Sebaliknya, banyak tekanan kami juga datang dari fikiran bahawa kita dipaksa untuk melakukan banyak perkara apabila kita benar-benar tidak diberitahu untuk berbuat demikian. Apa yang kita mungkin mempunyai pengaturcaraan separa sedar di belakang minda kita yang meminta kita mengambil satu kewajipan selepas lain berdasarkan pengalaman beberapa terlebih dahulu kita tidak boleh masih ingat. Adakah kita benar-benar terpaksa dosomething? Atau adakah ia hanya suara hati kami yang melampau yang adakah itu? Jika bersalah anda benar-benar datang dari? Adakah ia dari situasi semasa? Atau adakah ia dari masa lalu di mana anda gagal untuk melakukan sesuatu anda berasa anda patut lakukan?

Melepaskan diri dari jenis apa-apa tekanan. Momen semasa sudah mencabar dengan cukup, tidak membawa bersama beban begitu banyak dari masa yang lalu atau daripada kewajipan khayalan. Adakah bukan sesuatu kerana anda terpaksa, tetapi kerana anda memilih untuk. Atau lebih baik lagi, melakukan sesuatu kerana anda mahu, kerana wanita love.A adalah inspirasi, sumber cahaya dan pembawa hidup; pembawa kegembiraan dan keamanan; penenun keharmonian dan dutawati persefahaman. Ia adalah kepadanya yang anda datang untuk keselesaan - dalam kelembutan payudara beliau dan dalam unselfishness senjata penyayang. Ia adalah kepadanya bahawa anda mendedahkan luka anda untuk anda tahu bahawa mereka tidak akan diadili tetapi diterima dengan kekuatan dan menyembuhkan mereka dengan rahmat yang meminta apa-apa sebagai balasan. Dia yang memujuk anda untuk mencapai impian tertinggi dan percaya dalam diri anda yang terbaik. Dia yang melengkapkan lagu jiwa anda dan menenangkan kekacauan fikiran anda. Bahawa dalam kerapuhan itu anda mungkin mencari kekuatan anda, dan dalam air matanya, anda boleh mengalahkan kesedihan hati anda sendiri.

No comments:

Post a Comment