Tuesday 3 April 2012

Penawar Masalah Mata

Rawatan Alternatif..Penawar Masalah Mata Di Temui Oleh Nur Syuhada Shamsuddin KUALA LUMPUR, 6 Julai (Bernama) -- Laksana seorang doktor mata yangmemberi khidmat nasihat kepada pesakit, Ustaz Fairus Mohamed tenangberbicara ketika orang ramai mengunjungi gerai pamerannya di PameranHalal Antarabangsa Malaysia Keempat (MIHAS) 2007 yang diadakan di ibunegara baru-baru ini. Walaupun berjiran dengan lebih 500 gerai lain yang di antaranya menjualpelbagai produk kecantikan dan kesihatan, keluaran tempatan danantarabangsa, Ustaz Fairus tetap yakin toner mata yang diusahakannyasejak 10 tahun lepas bakal menarik perhatian ramai.


Apabila gerai pamerannya dihalakan lensa kamera dan wartawan mulamencatat sesuatu pada buku, pengunjung yang kebanyakannya berkaca matamula mengintai produk ciptaan Ustaz Fairus yang dikatakan bolehmenyembuhkan masalah rabun jauh dan dekat yang serius. "Dengan izin Allah sembuh. Tidak perlu dibedah dan berkaca mata. InsyaAllah," kata Ustaz Fairus kepada Bernama ketika ditemui di MIHASbaru-baru ini. TIADA PENDIDIKAN FORMAL DALAM BIDANG OPTOMETRI Ustaz Fairus, 37, mendapat pendidikan dalam bidang pengajian Islam diPasir Tumbuh, Kelantan serta Pattani (Thailand) dan di Mekah. Tanpamengikuti pengajian formal dalam bidang optometri di mana-manauniversiti, beliau hanya berpandukan kitab-kitab lama Arab untukmenghasilkan produknya. Jelas Ustaz Fairus, toner mata itu dihasilkan daripada perahan pucukdaun kayu yang terpilih, antaranya daun sirih sebagai bahan utama dandaun bakawali, madu lebah dan air zam-zam. Individu pertama yang mencuba toner mata di bawah label Qurrotaaini ituadalah ibu mentuanya yang rabun sejak kecil.


Ketika hampir dibedahakibat penglihatan yang sangat kabur semasa berusia 80 tahun, UstazFairus mengajukan dua botol produknya untuk dicuba. Belum habis pun sebotol, cermin mata yang sebelum itu tidak lagi bolehdigunakan ibu mentuanya kerana kabur, semakin hari semakin "terang".Berdasarkan testimoni pertama itu, Ustaz Fairus mula menjual toner mataitu di pasar tani dan masjid-masjid. HADIRI KURSUS DALAM BIDANG MATA Pada mulanya, perasaan was-was menguasai diri kerana toner matanya yangketika itu tanpa pembungkusan yang sempurna, dijual dengan harga RM6sebotol berbanding satu lagi toner mata berjenama terkenal yang dijualdengan harga RM3. Namun berkat doa dan keyakinan yang tersemat di jiwa, membuatkan UstazFairus enggan menoleh ke belakang lagi. Ternyata percubaan pertamanyamembuahkan hasil apabila produknya mula mendapat sambutan ramai. "Apabila melihat sambutan baik itu, pihak Majlis Amanah Rakyat (MARA),Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA), Perbadanan KemajuanNegeri Pahang (PKNP) memanggil saya untuk menghadiri kursus dalambidang mata di universiti-universiti tempatan seperti UniversitiKebangsaan Malaysia (UKM)," katanya. Antara kursus yang dihadiri adalah 'The Course on Good ManufacturingPractice'(GMP) anjuran UKM dan Kursus 'Chronic Ear, Nose and Throat(ENT) Illnesses' anjuran Jabatan Otorinolaringologi, Kepala dan Leher,Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan. "Sedikit sebanyak saya mula tahu terma-terma untuk mata seperti glaukoma, retina," jelasnya yang berasal dari Temerloh, Pahang. PENGAKUAN PENGGUNA Pelbagai pengalaman juga dapat dilihat pada buku testimoni pengguna danlaman web Qurotaaini. Antara yang menarik ialah pengakuan daripadaseorang pensyarah universiti tempatan, Profesor Madya Che Siah Che Man. Menurut Che Siah, beliau telah menggunakan toner mata itu sejak empat tahun lalu. "Selepas itu ibu saya yang berusia 78 tahun turut menggunakannya.Sebelum menggunakan Qurrotaaini, matanya hampir dibedah.


Alhamdulillahselepas itu beliau tidak lagi memakai cermin mata," katanya. Selain itu testimoni pengguna dari Kuala Terengganu iaitu Syed AhmadIdrus. Beliau menghidap penyakit kencing manis sejak 28 tahun lalusehingga menyebabkan penglihatannya semakin kabur. Namun selepasmenggunakan tiga botol Qurrotaaini, penglihatannya semakin jelas. IMPIAN MEMASARKAN KE PERINGKAT ANTARABANGSA Antara kejayaan manis Ustaz Fairus apabila menerima Anugerah UsahawanPemasar Gemilang peringkat kebangsaan pada tahun 2004 kategori KomoditiHerba yang dianugerahkan FAMA. Ia disampaikan Perdana Menteri DatukSeri Abdullah Ahmad Badawi. Buat masa ini, toner mata itu dikilangkan di Pulau Pinang. Namunpermintaan daripada pengedar di seluruh negara yang mencecah 20,000hingga 30,000 sebulan, menyebabkan Ustaz Fairus membeli sebuah kilangdi Bandar Indera Mahkota, Kuantan yang masih dalam prosespengubahsuaian. Tiada penyakit yang tiada penawarnya.  
------------------------


100% Produk Buatan Malaysia. Dibuat Oleh Orang Islam. Produk-produk Qurrotaaini telah mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia dan terkawal dibawah Peraturan-peraturan Kawalan Dadah Dan Kosmetik 1984.


Ramai yang telah menggunakannya, dan berkesan. Produk-produk ini BERSIH lagi HALAL Produk ini telah berada di pasaran sejak lebih 10 tahun lalu Telah juga memenangi Anugerah Pemasar Gemilang 2004 dalam kategori herba dari FAMA Pemilik produk mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang ini.


Ramuan terdiri daripada bahan semulajadi seperti air zam zam yang yang kaya dengan mineral, madu lebah yang kaya dengan pelbagai jenis vitamin dan daun pucuk kayu terpilih yang tidak mengandungi kimia.


-----------------------


Bulan ni bercadang nak cuba ubat mata


QURROTAAINI


harga berpatutan setimpal dengan kesannya
Actually dah lama usha produk ni
lama jugak nak buat keputusan
tapi lastly dah pasang niat akan memiliki sebotol bulan ni
nanti dah ada kesan boleh jadi testimoni:)
kepada tuan yang menjual,saya ambil sedikit info
untuk dikongsi bersama




kepada yang berminat boleh hubungi

+6013-9355 197







Ramuan terdiri daripada bahan semulajadi seperti air zam zam yang yang kaya dengan mineral, madu lebah yang kaya dengan pelbagai jenis vitamin dan daun pucuk kayu terpilih yang tidak mengandungi kimia.
Sesuai untuk semua tahap mata."Power 500 dan kebawah.
Masalah rabun dekat dan jauh yang biasa sangat serius.
Masalah urat saraf dan kornea,retina,katarak,glaukoma yang serius.
Mencairkan selaput lendir yang lebih tebal.
 * Tutup botol dengan sempurna setiap  kali selepas menggunakan selepas dibuka.Simpan dalam peti sejuk untuk menjamin kualiti dan tahan lebih lama.
  • Kod Produk: Q4
  • Kandungan 50 ml
  • Harga Semenanjung : RM178.20+RM 6 caj pos 
  • Harga Sabah / Sarawak:RM198+RM 10 caj pos 
  • ###caj pos tidak bertambah sekiranya anda membuat pembelian lebih dari satu produk dan beratnya kurang daripada 500 gram.

  • KIOSK LOT 1.41 TINGKAT BAWAH, MEDAN MARA, JALAN RAJA LAUT ,
    50350  KUALA LUMPUR
    Tel : 013-9355197  Fax: 03-8070 8197


    JEMPUT DATANG BERAMAI-RAMAI..
     
    SILA BUAT  TEMUJANJI ANDA ISNIN-SABTU
    9PAGI-6PTG
    http://www.ubatmata.com/
     
Cara-cara menggunakan:


Sebelum guna, lihat tulisan yg kabur, pastikan jaraknya. Satu kaki, atau dua kaki. Catat. Mula-mula titis toner cuci, lepas tu, sementara toner cuci masih ada dlm mata,
terus titis toner mata (Q4 misalnya). Q4 tu pedih sikit. Tutup mata sampai pedih mata tadi hilang. Jika terdapat air yg keluar (sepertri air mata), ia adalah kotoran mata. Itu petanda baik. Jika keluar dgn banyak macam budak menangis, biasanya pemulihan rabun akan lebih cepat berbanding kalau tak ada langsung air keluar (mata kering). Ulang sekerap yang boleh. Sebaiknya guna 10 kali sehari. Kalau sangat sibuk, tak dapat guna 10x sehari, tak apa. Kalau ada banyak masa, nak guna lebih dari 10x pun tak apa, tak mudarat insyaallah.. #Selepas dititis ke mata, adakalanya terasa di tekak,insyaallah  ia tidak mudarat ditelan..


Mata kering biasanya disebabkan terdedah kepada sejuk air-cond atau panas terik dalam tempoh yang lama.. kulit atau mata kering akan mudah gatal dan kusam..
     

    SOALAN-SOALAN LAZIM

    1.     Soalan: Saya mempunyai "power" cermin mata 250. Perlukah saya menggunakan Q1, Q2 dan Q3 kesemuanya?
    Jawapan: Anda perlu guna satu sahaja, pilih lah Q3 atau Q4.
    2.     Soalan:Bolehkah saya menggunakan "contact lense", semasa menggunakan ubat ini?
    Jawapan: Boleh. Tetapi, adalah lebih baik, ditanggalkan contact lense, kemudian  titis di atas mata hitam kerana tanpa lense, serapan lebih baik..
    3.     
    Soalan: Selepas dititiskan ubat ini, saya rasa pedih. Adakah ini normal?

    Jawapan :  Ya. Itu normal. Semua orang akan rasa pedih, kerana ada kandungan madu. Sekurang-kurangnya semua orang ada habuk dimata. Hanya mata yang mempunyai selaput sangat tebal tidak akan rasa apa-apa. Pedih akan berkurang selepas banyak kali menggunakannya. Pedih bermakna proses rawatan sedang berlaku. Jadi jangan bimbang.
    4.     Soalan:  Berapa lama kesannya selepas dititiskan ubat pada kali pertama?

    Jawapan:  Anda dapat melihat kesannya seawal 2 minit selepas ubat ini dititis, rasa segar dan mungkin pandangan yang pecah telah bercantum, pandang di tempat silau lebih tajam ("sharp").
    5.     Soalan : Sekiranya power cermin mata saya dibawah 150 bolehkah saya menggunakan Q3/ Q4?

    Jawapan: Ya. Boleh . Malah itu lebih baik. Ini kerana campuran kandungan madu dan air zam zamnya lebih pekat. Tapi, ia lebih pedih sedikit dari Q2.
    6.     Soalan : Sekiranya power cermin mata saya 800 bolehkah saya hanya menggunakan Q1?
    Jawapan: Boleh, cuma ia sekadar membuang habuk dan menyegar, tidak mampu merawat mata anda atau proses pemulihan perlahan sangat sangat....
    7.     
    Apakah beza Q1, Q2,Q3 dan Q4?
    Jawapan: Kepekatannya. Q1 sangat cair, Q2,Q3, lebih pekat,Q4 paling pekat.
    8.      Soalan:. Apakah ramuan produk ini dan rasional nya ia yang dikatakan baik untuk rawatan?
    Jawapan: Ubat ini dibuat daripada air zam-zam yang sangat kaya dengan mineral serta bersifat alkali. Ia sangat bersih dan memudahkan penyerapan oksigen ke dalam akar mata. Ia juga mempunyai madu yang kaya dengan pelbagai vitamin. Oleh kerana madu mempunyai bau, daun pandan digunakan untuk meneutralkan atau sekurang-kurangnya menyeimbangkan bau, supaya lebih sedap dihidu.
    9.     Soalan : Berapa lama proses untuk betul-betul sembuh atau tak perlu pakai cermin mata?
    Jawapan: Bergantung kepada tahap kerosakan mata seseorang serta tindakbalas mata individu itu sendiri. Sekiranya mata mampu lembab atau berair selepas  dititis ubat, itu bermakna mata mampu bertindakbalas dengan baik kerana air itu adalah air lendir yang dicairkan oleh ubat. Jadi peluang pemulihan cepat sangat tinggi. Ada yang tak pakai cermin mata seawal seminggu, ada yang kurangkan power cermin mata dahulu sebelum terus tak pakai cermin mata. Objektif Q1 dan Q2 masalah mata selesai antara 2 minggu ke sebulan. Q3 dan Q4 sebulan ke tiga bulan.
    10.     Soalan:  Saya tak rabun, tapi mata saya gatal sangat sehingga saya berjumpa doktor pakar. Ubat mata manakah yang sesuai untuk saya, bolehkah saya menggunakan ubat mata ini dan ubat titis yang dibekalkan oleh doktor?
    Jawapan: Guna lah sekurang-kurangnya Q3 atau Q4. Dikhuatiri anda mengalami resdung mata. Biasanya Q2 tidak cukup untuk meredakan gatal mata. Mata anda mungkin akan sedikit membengkak akibat resapan ke akar mata. Atau pening sikit. Itu tindakbalas biasa. Jangan bimbang. Harap jangan campur dengan  ubat titis daripada doktor dikhuatiri menyebabkan jangkitan..
    11.     Soalan: Mata saya pernah dibedah dan sepasang kanta dibubuh ke mata. Namun penglihatan saya tidak lah cerah sangat, power cermin mata 150 je. Adakah tidak mudarat saya menggunakan ubat mata ini?
    Jawapan: Ya. Boleh guna. Insyaallah tak mudarat.
    # EMAIL KAN PERTANYAAN ANDA KE : pengurus@ubatmata.com

    Kesan Tindak Balas Ini Bersifat Sementara Sahaja
    Bergantung Kepada Tahap Kerosakan Saraf Mata Anda.

3 comments:

  1. Wah.. perkongsian yang sangat bermanfaat. Terima kasih admin. Ubat Rabun Mata

    ReplyDelete
  2. BOLEH KAH UBAT TITIS INI MENGATASI MASALAH GLUCOMA, RABUN JAUH (POWER 475) DAN EYE FLOATER DI MATA.

    ReplyDelete